Et mer effektivt golfforbund med nytt systemverktøy

Svenska Golfförbundet har valgt Hypergene for å effektivisere og forbedre sin virksomhet. I systemløsningen kan forbundet hente frem, dele ut og samarbeide om mål, planer og nøkkeltall, samt følge opp økonomien sin.

«Med den nye løsningen tar vi sikte på å øke det interne samarbeidet, transparensen og delaktigheten i hvordan vi planlegger, analyserer og følger opp virksomheten. Dessuten har vi sett at Hypergene kan gi oss bedre forutsetninger for økonomisk rapportering, noe vi ser veldig frem til», sier Gunnar Håkansson, som er generalsekretær i Svenska Golfförbundet.

Samarbeidet med Svenska Golfförbundet skjer i samråd med Handelshögskolan i Stockholm og deres Center for Sports and Business. Senterets arbeid omfatter blant annet å forske på og bidra til økt profesjonalisering innen sportssektoren.

«Sportskontorene og folkeidrettsbevegelsen har blitt en del av en global kommersiell virksomhet med sponsoravtaler og ujevne inntekter. Dessuten blandes innslag fra det kommersielle med det ideelle. Det krever prosesser og verktøy for å tydeliggjøre strategi, nøkkeltall og aktiviteter for hele organisasjonen», sier Martin Carlsson-Wall, dosent og sjef for Center for Sports and Business.

Hypergene har fra før av samarbeid med andre idrettsorganisasjoner, blant annet Svenska Fotbollförbundet, Svensk Travsport og Djurgården Fotboll.

«Vi hjelper våre kunder med å øke sin effektivitet og prestasjon. Derfor har vi et hjerte for sportens verden. Det er veldig gøy å begynne arbeidet med Svenska Golfförbundet og dessuten få ytterligere sammenhenger, der vi indirekte kan bidra til Handelshögskolans arbeid og deres viktige innsats på området», sier Robin Askelöf, markedssjef i Hypergene.

personal-robin.jpg

Robin Askelöf

Chief Marketing Officer

+46 (0)707-98 00 60 E-post Robin