Hypergene mosjonerer frem 50 000 kr til Barncancerfonden og Stockholm Stadsmission

Covid-19 har endret hverdagen. Ikke minst har folk blitt mer stillesittende ettersom enda flere jobber hjemmefra, noe som kan føre til problemer med for eksempel nakke og rygg – og på lengre sikt mer alvorlige problemer med helsen. I tillegg lengter flere og flere tilbake til det sosiale livet og muligheten til å knyttes sammen av mer enn Zoom-møter.

Derfor lanserte vi Hypergene Challenge 1. oktober – en utfordring og konkurranse for alle ansatte om å bevege på seg. Og aller helst gjøre det sammen med en kollega eller kunde, fortrinnsvis ute og med trygg avstand.

Konkurransen ble gjennomført i to omganger der vinnere ble kåret 2. november og 16. desember. Det var henholdsvis salgsavdelingen og Customer Success Manager-avdelingen som vant. I tillegg til ære og bedre helse fikk de bestemme hvilke organisasjoner premiepengene på 2 x 25 000 kr skulle gå til. Valgene falt på Barncancerfonden og Stockholms Stadsmission.

"For oss var utfordringen en perfekt måte å bli påmint om den ekstra spaserturen eller treningsøkten på. Når man jobber hjemmefra skjer det ofte at arbeidsdagen starter etter en kort tur fra frokostbordet til hjemmekontoret. Nå hjalp vi hverandre med å være aktive og samlet faktisk sammen mer bevegelse enn jeg hadde trodd", sier Stefan Kim, som er salgssjef hos Hypergene og ansvarlig for en av de vinnende avdelingene.

Reglene var enkle og fokuserte på hverdagsmosjon, selv om vanlige treningsøkter også kunne tas med. For oss var det også viktig å vektlegge den sosiale dimensjonen, at det er mer verdifullt å bevege seg sammen med andre. I løpet av en periode på 30 dager kunne hver medarbeider får poeng for fire 15-minuttersøkter per dag. Én økt ga ett poeng om den ble gjennomfør alene. Men to poeng hvis den ble gjennomført sammen med en kollega, og hele fem poeng om det var med en kunde. Poengene ble registrert i Teams, med full oversikt slik at alle kunne følge utviklingen. Den vinnende avdelingen/gruppen fikk velge en veldedig organisasjon som mottaker pengepremien. Totalt innebar konkurransen at 50 000 kr kunne gis til de to valgte organisasjonene.

Sentralbord: +46 (0)40 661 1000