Dina Försäkringar forteller om veien til en digitalisert og mer effektiv budsjett- og prognoseprosess
I forbindelse med omstruktureringen av selskapene innen Dina Försäkringar var det et behov for å forbedre prosessene for den økonomiske planleggingen samt for oppfølging, rapporter og analyse. I dette webinaret får du høre om fordelene ved at bedriftene jobber i en felles løsning.
Det som tidligere var ett stort selskap, har nå blitt til fem, pluss et separat service- og reassuranseselskap – men fortsatt som en kundeeid virksomhet under et felles varemerke.
I endringsarbeidet passet man på å gi ledere, salgsavdeling, serviceenheter og controllere bedre forutsetninger for å håndtere prosessene for sine komplekse økonomimodeller og sin virksomhetsstyring. Tidligere tok det for mye tid, noe man nå ville endre på.
- Dina Försäkringar forteller om hvordan de tilrettela for å gi alle selskaper:
- en ubrutt prosess for forretningsplanlegging, budsjett og prognose, oppfølging og analyse samt gjentakende rapportering
- en automatisert løsning for salgs-, driftskostnads- og personalbudsjettering
- total transparens mellom selskapene der hoveddelen av oppfølgingen er lik
- kortere ledetider og økte muligheter for løpende analyse
Foredragsholdere
Jonas Gunnarsson, Business Controller, Dina Försäkringar
Erika Selinder, Customer Sucess Manager, Hypergene